dennisf

Direktlänk till inlägg 11 april 2016

Frukost, viktigaste tiden på dagen?

Av Dennis Fagerström - 11 april 2016 13:42

Ja hur är det egentligen med dethär, är det verkligen så viktigt? Mitt svar är JA, efter att själv ha varit en som hatar mornar och att gå upp i tid och göra iordning en bra frukost. För något år sedan gick jag alltid upp i sista stund så att jag inte ens han göra iordning mig eller göra frukost, jag rökte även vid den tiden så för att dämpa hungern tog jag min efterlängtade morgoncigg. Jag undrade varför jag var så oproduktiv fram tills lunch, vilket skämt haha. Frukost och alla förberedelser på morgonen avgör för mig hur dagen kommer att se ut. Om jag går upp i tid, gör i ordning mig så att jag är fräsch och äter en frukost i lugn och ro får jag mina absolut bästa och mest produktiva dagar. Det är inte alla dagar jag får en perfekt morgon eftersom att jag har väldigt svårt för att gå upp på morgonen men jag försöker iallafall få i mig någonting innan jag kommer iväg. Dagarna jag inte får i mig någonting så går hela min dag nerför, mina matrutiner rubbas och gympasset den dagen blir oftast ganska halvdant. 


 

Kort sagt, lägg mycket energi på hur din morgon ser ut om du vill öka förutsättningarna för att nå dina mål. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dennis Fagerström - 3 maj 2016 13:53

                            

Av Dennis Fagerström - 12 april 2016 10:19


Vilka ska man ta, när hur och varför ska man ta dom? Fungerar dom överhuvudtaget? Det är en stor debatt som rör kosttillskott, vissa anser att det bara är skräp som säljs för pengar, medans andra tycker att hela deras träning är beroende av tillskott...

Av Dennis Fagerström - 11 april 2016 14:11


Hur viktigt är det att stretcha och isåfall varför? Många tror att stretchning bara är något som man borde göra efter man har tränat, men det är minst lika mycket att stretcha innan träningen för att värma upp muskeln, öka rörlighet och förbereda kro...

Av Dennis Fagerström - 11 april 2016 12:53


Som titeln lyder, detta kan man införa i alla situationer och delar av livet. Det är lätt att snacka och det är många som inte lever som dom lär, vilket jag tycker är synd. Inget som är värt att ha här i livet är lätt att få för då skulle alla ha det...

Av Dennis Fagerström - 11 april 2016 12:43


Motsatsen till mitt förra inlägg helt enkelt, det här innebär allt man gör ungefär 1 timme efter att man har slutat träna. Det är viktigt att få i sig näring snabbt efter ett avslutat pass eftersom att imunförsvaret inte är på topp och dina trasiga m...

Presentation


Mitt namn är Dennis, här skriver jag om träning och allt som jag tycker omfattar ämnet!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards