dennisf

Direktlänk till inlägg 12 april 2016

Kosttillskott

Av Dennis Fagerström - 12 april 2016 10:19

Vilka ska man ta, när hur och varför ska man ta dom? Fungerar dom överhuvudtaget? Det är en stor debatt som rör kosttillskott, vissa anser att det bara är skräp som säljs för pengar, medans andra tycker att hela deras träning är beroende av tillskott. Min syn på saken är såhär, jag tycker att kosttillskott ska användas som ett TILLSKOTT, ett komplement. Många tror att man kan byta ut sin kost mot tabletter och pulver och få superresultat men det stämmer inte riktigt. Oftast behöver man inte tillskott överhuvudtaget, men ibland kan man använda sig av tillskott för att finputsa sin träning/diet, men då ska man veta hur man ska gå tillväga och varför man använder sakerna man tar. Sen får man även tänka på att kosttillskottsbranchen är en miljardindustri, så man får vara lite kritiskt mot vad som faktiskt finns i produkten och hur bra kvalité det är etc. Några av mina favorit tillskott är kreatin, för det är det absolut billigaste och bästa kosttillskottet jag har varit med om, och även fisktabletter/multivitaminer. 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dennis Fagerström - 3 maj 2016 13:53

                            

Av Dennis Fagerström - 11 april 2016 14:11


Hur viktigt är det att stretcha och isåfall varför? Många tror att stretchning bara är något som man borde göra efter man har tränat, men det är minst lika mycket att stretcha innan träningen för att värma upp muskeln, öka rörlighet och förbereda kro...

Av Dennis Fagerström - 11 april 2016 13:42


Ja hur är det egentligen med dethär, är det verkligen så viktigt? Mitt svar är JA, efter att själv ha varit en som hatar mornar och att gå upp i tid och göra iordning en bra frukost. För något år sedan gick jag alltid upp i sista stund så att jag int...

Av Dennis Fagerström - 11 april 2016 12:53


Som titeln lyder, detta kan man införa i alla situationer och delar av livet. Det är lätt att snacka och det är många som inte lever som dom lär, vilket jag tycker är synd. Inget som är värt att ha här i livet är lätt att få för då skulle alla ha det...

Av Dennis Fagerström - 11 april 2016 12:43


Motsatsen till mitt förra inlägg helt enkelt, det här innebär allt man gör ungefär 1 timme efter att man har slutat träna. Det är viktigt att få i sig näring snabbt efter ett avslutat pass eftersom att imunförsvaret inte är på topp och dina trasiga m...

Presentation


Mitt namn är Dennis, här skriver jag om träning och allt som jag tycker omfattar ämnet!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards